Godspeed on The Devil`s Thunder - Recenzia

26. srpna 2010 v 11:09 | Diablo |  Recenzie
Godspeed on the Devil`s Thunder Recenzia
Konečne sme sa dočkali novej fošne od atmosférických metalistov Cradle of Filth.  Godspeed on the Devils Thunder je 13ty  radový  albumom tejto Dusk metalovej bandy.  V koncepčnom  albume nám  Dani  v textoch  vyškriekava  príbeh o Francúzskom Aristo-Deviantovy Gillesovy Deraisovy.  Uričte vela z vás zaregistrovalo ze Dani & spol. slubovali návrat ku "koreňom" o ktorom môžme kludne hovoriť - gotické melodie,zbory brutálna atmosféra doplnená Daniho zabijáckym vokálom a premakanými  textami  sa prelínajú s heavy metalovými vyhrávkami ala Thornography. Niečo na štýl Dusk alebo Cruelty ale ovplyvnené novou tvorbou CoF akú poznáme z Thornography.V podste na celom albume  je použitý postup - brutálny nášlap rýchlopalné bicie, Dani jačí o život  a potom zmena hudba prechádza k pomalšiemu tempu ,zaznejú nejaké heavy vyhrávky a potom zasa rýchlopalné bicie Dani jačí ako o život a celé je to podporené gotickými klávesmi a temným zborovým spevom.  Ako Dusk znie najmä  Druhá pesnička "Shat out of Hell" ktorá melódiou pripomína niečo na štýl Dusk and Her Embrace . "Perverse, seductive, cruel as sin
An egotist, he mourned
Both war and glory, schooled to win
Whatever bored imagination spawned"
 Prvé je intro ale to mi nepríde nijak zaujímavé je to také priemerné CoFácke intro. Tretia "The Death of Love" je taký melodický heavy song z pekným ženským vokálom v refréne:
"Where will you be they tense for warfare?
What will you see with your innocence there?
Where will you be my darling?
Where will you be they tense for warfare?

Where will you be when God is glorifying?
There we will be between the dead and dying
Where will you be my darling?
Where will you be when God is glorifying?"
Atď

ktorý sa strieda po strofách s Danim. Ten ženský hlas má Predstavovať akože Johanku z arku (Carolyn Gretton) po boku ktorej Gilles údajne bojoval a Dani je akože Gilles. Celkom príjemný song s heavy metalovými vyhrávkami  a pekným atmosférickým pozadím. Štvorka - 13th Caesar začína tak ako väčšina songov Gillesovým monológom  ktorý symbolizuje pomalú  zmenu v deji . Gilles sa začína zaoberať temnými silami. Po monológu ďalej nasleduje  pekná   gotická  melódia a zbor  ktorý začne vyspevovať  hlavnú melódiu . Teda opäť veľmi melodický song no atmosférou sa nešetrí.
"When Joan was burnt
He knew malevolence
At the heart of all
He swore henceforth he would serve evil alone

Here the stench, the gold events
The insurrection of his will
Theatre and feasts past the ken of mortal men
Every wanton bent desire went fulfilled"

Oproti predchádzajúcim dvom albumom sa tu konečne objavuju klavesy a všetky atmosférické prvky ktoré boli na predchádzajúcom albume vynechané , v tomto ohlade je to super. Potom nasleduje Intro "Tiffagues" po  ktorom nastáva obrat nielen dejový ale aj hudobný . Pesničky dalej naberajú na obrátkach v kombinácií s heavy výpadmi. Šiesta Tragic Kingdom začína rýchlopalnými biciími a Daniho upírím výkrikom  no ďalej sa umierňuje a ku koncu je  tam dokonca aj heavy metalové sólo . V sedmičke sa nam Gilles (Doug Bradley ) prihovára k samotnému Sejtanovy a Belzebubovy. Pesnička sa volá "Sweetest maleficia"   pôsobý ako  celkom slušná vypalovačka tiež zo sólom pri konci . Osmička "Honey and Sulphur" sa začína aj končí latinským zborovým " Praeclarum Custodem Ovium Lupum" na konci to znie dosť temne:
"Tiffauges
Engorged on the hordes of the anorexic
Cherubim forced
Naked and blind
A holocaust mind designed their exit

A libertine so grim
Sometimes tore them limb from limb
Slitting their throats
Pissing on graves
Jesus save but the devil made him

Praeclarum
Custodem
Ovium
Lupum"
 V preklade to  má niečo spoločné s vlkom viac som nenašiel. Potom Devina "Midnight Shadows Crawl to Darken Counsel With Life" asi najsilnejší kúsok na albume,temný začiatok s majestátnou atmosférou  ktorá sa neskôr vyvinie na brutálnu vypalovačku. Je to taky contrast kde pri tých tichších pasážach znejú tie brutálnejšie ešte brutálnejšie.J Dani strieda hlbší hlas zo škrekotom a nakonci úplné peklo , treba to počuť aby ste pochopili . Fakt to stojí za to. V desine počuť nejaké detské hlasy (Daniho dcéra Luna) keďže Gilles bol "deviant" nieje sa čo čudovať . Jedenásty song "Ten Leagues Beneath Contempt"  mi píide viac taký heavy a zapadá do rovnakej kategórie ako trojka. V  Dvanástke nesúcej názov celého albumu "Godspeed on The Devils Thunder"  sa Gilles dostáva k bohu a to je vyvrcholením celého pribehu. V obyčajnej verzií  nasleduje už len intro : "Corpseflower". V limitovanej verzií  nasleduje bonusový song "Balsamic and Anathema"  Po nej osem minutová inštrumentálka "A thousand Hands on the Maid Run" nie nepreklepol som sa ozaj má osem minút presne 8:04. Vlastne väčšina pesničiek na tomto  albume je dosť dlhých.  Veď preto je celková dĺžka okolo 70 minút a pri dvoj CD ešte raz toľko čo je veľmi slušný hrací čas.  Dalšia je bonusová "Into the Crypt of Rais" v ktorej vymizli veškeré klávesy (okem začiatku) a znie ako "Bestial Lust" z Nymphetamine a je to Cover od Celtic Frost. Daľšie dva kúsky sú známe z Thornography deluxe "Devil to the Metal" a "Courting Baphomet" a po nich elektro remix "Love of Death" a dva demáče "Death of Love" a "The 13thCaesar". Dalej live záznam "Dirge Inferno" a záznam z prerobenej "Dusk and Her Embrace" na style ala nový album.
  Obal albumu je rovnako kontroverzný ako celý album kapela sama a to sa týka aj bookletu. Podivná kompová grafika (na obale v klasickej verzii) a booklet vyzerá ako rozprávková kniha pre dospelých. Sú to také moderno-temné artworky. Najlepšie z toho vyviazol asi obal limitovanej verzie ten pripomína starých Cradle of Filth.
"Thus
The end was glorious
He went like Jesus trussed